Шини – найважливіший тюнінг і друге за значущістю вкладення коштів в безпеку водія після шолома. Саме гума розганяє і уповільнює мотоцикл, а також тримає його при повороті. На підбір покришок для перегонів пілоти витрачають купу часу. Неправильний вибір і – до побачення подіум! Шини кардинально змінюють поведінку будь-якого мотоцикла. Чи можна переоцінити їх вплив на керованість двоколісного друга, а значить і на нашу безпеку? Ні. Тому важливо регулярно контролювати стан гуми.
Часто мотоциклісти-початківці не надають великого значення вибору шин. Купивши, наприклад, уживаного залізного коня, вони змінюють фільтри, масло і колодки, а потім викочуються на вулиці. А що? Протектор ще глибокий! Ну так, тільки покришка тверда, як пластик, і вся в тріщинах. Багато мотоциклістів заради економії їздять, поки не полізе корд. Або купують мотошини за залишковим принципом, надаючи перевагу іншим деталям тюнінга. Все це – дуже небезпечна практика.
Слід врахувати, що мотоциклетні покришки витримують набагато вищі навантаження, ніж автомобільні. Шина для авто ширша, профіль у неї прямокутний, а для мотоцикла – кругла, відповідно пляма контакту набагато менша. А якщо згадати, що на машині тяга передається як мінімум через два колеса, а на мототранспорті через одне, то стає зрозуміло, чому мотошини зношуються в рази швидше.
При гальмуванні вага мотоцикла практично повністю зміщується на переднє колесо. Навантаження при цьому чималі. Що уже говорити про повороти. Властивості зчеплення шин – єдине, що утримує мотоцикліста від падіння. Сучасні гоночні сліки і навіть колеса зі спортивним ухилом зроблені з компаунда, який просто прилипає до асфальту, забезпечуючи пристойні бічні прискорення. Зворотний бік таких характеристик – необхідність частої заміни шин, адже зношуються вони швидше.
Варто взяти за правило щотижня перевіряти шини на предмет зовнішніх пошкоджень, тріщин, нерівномірності зносу і глибини протектора. А також контролювати тиск не рідше 2 разів на місяць. Вагомі причини для заміни мотогуми на нову:
Мотошини можуть не відповідати вимогам виробника для конкретної моделі мотоцикла. Таке буває, якщо ви не перший господар, а попередній з якихось причин відступив від регламенту. Ширша гума може погіршити керованість і динамічні можливості мотоцикла, а вужча, крім того, ще й не відповідає вимогам по допустимому навантаженню. Спереду і ззаду потрібно встановлювати мотошини однієї моделі і рекомендованої виробником розмірності.
Якщо ви зрозуміли, що стара гума потребує заміни, постає питання, де її придбати. Мотоциклетні шини на сайті офіційного дилера – впевненість в оригінальності виробів, а, значить, і в їх якості. Це також доступні ціни, оскільки така співпраця імпортерів з виробником оминає посередників.
Оскільки покупка шин – відповідальний крок, варто звернутися за допомогою до експертів. Вони допоможуть прийняти правильне рішення.