Несправність того чи іншого механізму, чи системи у сучасному автомобілі, доволі складно передбачити. Це стосується навіть елементарної акумуляторної батареї. Навіть якщо вона нова та не подавала ознак старіння. Може статися, що в один прекрасний момент, після невеликого простою, АКБ відмовиться прокручувати маховик колінвала. А причин цьому задосить.
Термін служби автомобільного акумулятора сягає 4-5 років максимум. Тож, якщо батарея відпрацювала своє, потрібно іти в інтернет-магазин автозапчастин та купувати нову. Проте не завадить перевірити декілька важливих моментів.
Попри хибну думку, що на морозі акумулятори розряджаються швидше, насправді все навпаки. Будь-які хімічні процеси при мінусовій температурі уповільнюються, це значить, що АКБ швидше сяде за умов спеки, аніж морозу. Інша справа, що з тих же причин акумулятор зможе видати більший пусковий струм в теплі, ніж на холоді.
На холодному двигуні важче прокрутити колінвал, тому що моторна олива значно густіша. Це викликає потребу у більшому пусковому струмі. Зазвичай саме з цим пов'язані байки про швидке розрядження АКБ на морозі.
Витік струму — це поширене явище, пов'язане з розрядженням батареї під час простою автомобіля. Причин може бути маса, проте перевірити наявність витоку вкрай просто. Для цього знадобиться лише мультиметр та п'ять хвилин вільного часу. Алгоритм дуже простий.
Достатньо перевести мультиметр у режим вимірювання струму в діапазоні 10, а краще 20 ампер. Витік струму не повинен перевищувати 50-80 міліамперів залежно від навантаженості системи електрообладнання. Прилад потрібно під'єднувати не зразу у розрив (до знятої клеми АКБ), а спочатку до мінусового виводу, потім клеми, і аж тоді знімати клему з акумулятора. Це убереже від різкого зростання струму у момент підключення приладу.
Після підключення мультиметра потрібно затиснути кінцевик замка капота (аби зімітувати його закриття) та поставити авто на сигналізацію. Тепер покази приладу будуть цілком об'єктивними. Якщо покази не виходять за межі 80 мА, витік струму цілком нормальний. Якщо більше — потрібно шукати прихованого споживача. А це може бути не вимкнений регістратор, магнітола, лампочка у багажнику, зарядний пристрій для телефона тощо.
Таким чином можна уберегти акумулятори автомобільні від надлишкового розряду та суттєво подовжити їх ресурс.